Nemo

Maart 2018

Nemo onder de loep

De huisstijl van Nemo mag onder de loep worden genomen. Ze willen een nieuwe huisstijl die aansluit bij hun doelgroep: alle leeftijden. De uitdaging was om een vormgeving te ontwerpen die zowel de doelgroep als het museum (intern) aanspreekt. In teamverband zijn we aan de slag gegaan met deze aanvraag voor "project visual".

Van molecuul tot atoom

Een nieuw logo die zich voordoet als een bewegende set van atomen die samen een molecuul vormen. Op deze manier willen we de indruk wekken dat de letters bacteriƫn zijn die constant in beweging zijn en zich kunnen vervormen tot een andere vorm. Mijn proces en onderbouwing naar het ontwerp en het logo kun je hier teruglezen.

Niet alleen maar spelen

Nemo is een museum dat informatiebron is voor kinderen, studenten, docenten en ouders die geinteresseerd zijn in wetenschappelijke onderwerpen. Op vijf verdiepingen vol tentoonstellingen, experimenten, demonstraties en workshops ervaren bezoekers hoe bijzonder alledaagse dingen zijn. In verhouding tot andere musea spreekt NEMO gemiddeld jonger publiek aan (38 procent van de bezoekers is jonger dan 18 jaar). Om de doelgroep in kaart te brengen en de kernwaardes van Nemo te ontdekken hebben we bovenstaande conceptmap uitgewerkt.